Känn dig trygg och ha en bra upplevelse av att handla online på kandii.se.

Innehåll:

Beställning och betalning
Leverans
Retur -och ångerrätt
Reklamationsrätt och garanti
Personuppgifter Policy
Överklaganderätt

Här kan du läsa våra försäljnings- och leveransvillkor, som gäller för alla dina köp av varor på kandii.se. Du uppmanas därför att läsa villkoren noggrant så att du känner till dina rättigheter och skyldigheter innan du köper varor från oss. För varje köp ber vi dig att acceptera försäljningsvillkoren.

När du handlar hos oss omfattas alla transaktioner av dansk lag. Därför avgörs alla tvister av de ordinarie danska domstolarna eller relevanta överklagandenämnden.

kandii.se ägs och drivs av:
Active Unicorns Creative Dreams ApS
(Nedan kallad AUCD ApS)
CVR: 38422847
Solrød Center 68, kld.
2680 Solrød Strand
E-post: [email protected]
Telefon: 3111 2700

Juridisk adress:
Gammel Køgevej 19
2680 Solrød Strand
Danmark

Beställning och betalning:

Vi har öppet 24 timmar om dygnet i webbshoppen och därför kan du alltid handla hos oss. Under korta perioder kan dock vissa delar av webbplatsen vara otillgängliga på grund av underhåll.

För att handla på kandii.se måste du antingen vara 18 år eller ha laglig rätt att ingå ett köp, till exempel i form av godkännande från din vårdnadshavare.

Priser:

Alla priser är inkl. 25% svensk moms och i svensk valuta.

Beställa produkter:

  1. Hitta varorna du vill köpa och lägg dem i korgen.
  2. Välj ”Visa varukorg”.
  3. Välj ”Gå till kassan”
  4. Ange personlig information och välj var du vill ha paketet levererat.
  5. Välj fraktsätt.
  6. Välj betalsätt.
  7. Godkänn beställningen.
  8. Vi skickar en orderbekräftelse till dig via e-post.
  9. Kvitto för mottagande av order och orderbekräftelse skickas också via e-post.

När du har beställt en vara får du en orderbekräftelse via e-post. Denna orderbekräftelse är även ditt kvitto för köpet.

Beställningar gjorda på vardagar innan kl. 10.00 behandlas samma dag.

Beställningar gjorda fredag efter kl. 10.00, lördag, söndag och helgdagar kommer att behandlas nästa arbetsdag.

Betalning med kreditkort:

I butiken kan du betala med följande betalkort:

VISA | VISA / Dankort | VISA Electron | VISA debitering

MasterCard | MasterCard debet

Maestro

Diners Club

Vi tar inga kortavgifter, oavsett vilket av ovanstående betalkort som väljs.

Betalning dras först när beställningen är behandlad och klar för leverans från kandii.se

Leverans & fraktpriser:

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar vid köp över SEK 1.299 med vår standardleverans till GLS Paket-Shop i Sverige. Vi använder GLS för alla leveranser.

Beställningar på vardagar innan kl. 10.00 skickas samma dag.

Leverans till GLS Paket-Shop i Sverige SEK 99 kr. (fri frakt vid köp över SEK 1.299). Förväntad leveranstid 3-5 arbetsdagar.

Hämta ut din beställning i vårt lager i Solrød SEK 0,-

Du kan hämta ut i Solrød alla vardagar mellan 10.00 – 12.00, om beställningen görs innan kl. 10.00.

GLS Paket-Shop: Få paketet skickat med GLS och hämta ut ditt paket i någon av de många GLS Paket-Shops. Du väljer den GLS Paket-Shop som passar dig bäst. När paketet är på väg till den GLS Paket-Shop du har valt får du ett e-postmeddelande och eventuellt ett textmeddelande, att ditt paket är på väg till GLS Paket-Shoppen. Ta med paketets ID och fotolegitimation när du hämtar ut paketet.

Ångerrätt:

När du handlar på kandii.se har du 14 dagars ångerrätt från den dagen du tar emot varan.

Ångerfristen går ut 14 dagar efter den dag du,

  • har fått din vara.
  • får den sista varan i fysisk besittning, vid överenskommelse om flera olika varor som beställs i en beställning och som levereras individuellt.
  • får det sista partiet, eller den sista delen i fysisk besittning, vid avtal om leverans av en produkt som består av flera partier eller delar.

Om du ångrar ditt köp måste du inom 14 dagar från mottagandet meddela oss, att du vill ångra ditt köp. Meddelandet måste lämnas genom att kontakta oss på [email protected] I ditt meddelande måste du göra klart för oss att du vill utnyttja din ångerrätt.

Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra att ta emot varan utan att samtidigt ge oss tydligt besked om detta.

Returnera:

Varorna och dokumentationen returneras till:

Kandii
Att. Retur
Solrød Center 68, kld.
2860 Solrød Strand
Danmark

Vid retur är det viktigt, att du ser till att varorna är ordentligt packade då du ansvarar för varorna tills vi tar emot dem. Spara därför postkvittot och spårningsnummer/Track&Trace. Du måste betala kostnaden för att returnera varan när du ångrar dig.

Det finns 14 dagars ångerrätt på varorna, räknat från den dagen de tas emot. Om du väljer att ångra ett köp, returnerar du varan i samma skick och kvantitet som du fick den. NOTERA! Produkter kommer inte att återbetalas om de har använts. När varan har mottagits och har godkänts återbetalas inköpspriset till ditt konto inom några dagar.

Viktigt: Vi förväntar oss, att du skickar varorna så snart som möjligt efter att du har meddelat oss, att du har ångrad dig, och senast 14 dagar efter.

Obs: Vi tar inte emot paket som skickas med post, postförskott eller paket utan leverans.

Företagskunder:

För företagskunder finns ingen ångerrätt om inte annat skriftligen avtalats. Företagskunder anses vara privata företag, offentliga institutioner, föreningar, stiftelser och självstyrande institutioner.

Varans skick när du skickar tillbaka den:

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde, som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar. Du kan med andra ord besiktiga varan på samma sätt som om du besiktigat den i en fysisk butik. Om varan är testad utöver vad som beskrivs ovan anser vi den vara använd, vilket innebär att du vid hävning av köpet endast får tillbaka en del eller inget av köpesumman, beroende på varans kommersiella värde. För att få tillbaka hela köpesumman måste du alltså göra på samma sätt som du kan i en fysisk butik. Du kan inspektera föremålet, men inte ta det i faktisk användning.

Återbetalning av köpesumman:

Om du ångrar ditt köp återbetalar vi det belopp du har betalat till oss. Vid en försämring som du ansvarar för dras detta köpbelopp av.

Om du utnyttjar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra kostnader på grund av ditt eget val av annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), utan onödig försening och i alla fall senast 14 dagar från det datum då vi har mottagit meddelandet om ditt beslut att säga upp detta avtal. Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om vi inte uttryckligen har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte tidigare har tillhandahållit dokumentation om att du har returnerat den.

Om du ångrar köpet ska varan skickas till:

AUCD ApS
Solrød Center 68, kld.
2680 Solrød Strand

Du kan även häva köpet genom att lämna det personligen på ovanstående adress mot föregående överenskommelse.

Notera! Vi tar inte emot paket som skickas med post eller postförskott.

Vad ska jag skicka tillbaka?:

Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen.

Expeditionen går snabbare om du kontaktar [email protected]

Använda returetiketter

Om du väljer att använda den bifogade returetiketten kommer priset för frakt, 99 SEK, dras av från det belopp som returneras för din beställning.

Reklamationsrätt och garanti:

När du handlar på kandii.se har du 24 månaders rätt att göra en reklamation i enlighet med köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel.

När det är fel på en vara kan du antingen få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.

Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende. Det är därför nödvändigt att du följer den bifogade bruksanvisningen, tvättanvisning och andra instruktioner som vägleder om korrekt användning och underhåll av produkten. Om produkten användas på fel sätt och mot bruksanvisningen kommer det att uppfattas som felaktig användning eller annat olämpligt beteende och därför omfattas produkten inte av reklamationsrätten.

Skulle du få en vara som du anser är berättigad till reklamation, vänligen kontakta oss på [email protected] Vänligen kontakta oss innan du returnerar en vara.

Hur snabbt måste jag reklamera?

Du ska reklamera inom ”skälig tid” efter att du upptäckt felet i varan. Om du klagar inom två månader efter att felet upptäckts kommer reklamationen alltid att ske i rätt tid.

Vi ersätter rimliga fraktkostnader.

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi givetvis dina (rimliga) fraktkostnader.

Vi behöver följande information när du skickar varan till oss:

När du returnerar varan, vänligen ange vad problemet är, så detaljerat som möjligt. Det är inget krav, men det underlättar ärendehandläggningen och minimerar handläggningstiden för klagomål.

Varan skickas till:

AUCD ApS
Solrød Center 68, kld.
2680 Solrød Strand

Notera! Vi tar inte emot paket som skickas med post/ postförskott eller liknande.

Tänk på att varan alltid ska returneras i korrekt förpackning, och kom ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

Vad gör vi med dina personuppgifter (personuppgiftspolicy)

Genom att använda denna webbplats accepterar du att vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med datapolicyn nedan. AUCD ApS respekterar till fullo alla förfrågningar om konfidentialitet för personlig information som lämnas online, och vi är medvetna om behovet av lämpligt skydd och korrekt behandling av all personlig information som vi får. Om du inte accepterar datapolicyn, använd inte denna webbplats.

Vilken personlig information samlar vi in och behandlar?

Som en allmän regel kan du komma åt webbplatsen utan att berätta vem du är eller på annat sätt lämna personlig information om dig själv. Kandii.se behöver dock viss personlig information för att kunna handla med dig och tillhandahålla nyheter och andra tjänster till dig.

För att du ska kunna ingå ett avtal med oss behöver vi följande information:

namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress
CVR-nummer (om du handlar som företag)

kandii.se samlar in och behandlar information om dig när du:

Gör betalning av inköp
Tillhandahåller kontoinformation i samband med att du skapar eller gör ändringar i ditt användarkonto hos oss för att kunna använda vissa tjänster, t.ex. genom att skapa en profil och prenumerera på nyhetsbrevet.
Skickar en förfrågan, klagomål eller ger oss feedback; eller på annat sätt lämnar personlig information till oss via webbplatsen eller på något annat sätt.
Kandii.se samlar endast in den personliga information som behövs för att tillhandahålla den tjänst som du begär. Personuppgifterna registreras hos AUCD ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas. När personuppgifter samlas in via vår webbplats säkerställer vi att det alltid sker genom, att du lämnar ditt uttryckliga samtycke, så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför.

Kandii.se använder ePay för att hantera onlineköp och lagrar inte information om betalningsmedel, t ex kortnummer på betalkort, bank kontonummer eller liknande.

Vi lagrar inte kundinformation krypterad.

Vi överför inte kundinformation krypterad.

Konton som skapats i samband med handel på webbplatsen raderas automatiskt efter 1 års inaktivitet räknat från senaste inloggning. Uppgifter som lämnas i samband med beställningar lagras i upp till 5 år, varefter uppgifterna anonymiseras.

Till vem vidarebefordrar vi personuppgifter:

Personuppgifter som lämnas på kandii.se lämnas endast vidare till:

Utvalda och pålitliga tredje parter som kan använda din personliga information i syfte att tillhandahålla varor eller tjänster som du har beställt;
och affärspartners i syfte att registrera och underhålla ditt användarkonto.
Kandii.se vidarebefordrar i övrigt endast personuppgifter till andra, t ex missbruksregister i enlighet med gällande lag, om kunden i fråga begår missbruk eller bedrägerier mot kandii.se.

Registrering av personlig information och personligt identifierbar information är nödvändig för att kunna analysera hur användare använder kandii.se via Google Analytics. För att vidareutveckla och förbättra kandii.se för vi statistik över hur användarna använder sidorna. Statistiken används uteslutande i sammanfattad form, t.ex. för att se vilka sidor och webbläsare våra kunder använder mest. Kandii.se använder även Google Analytics för att samla in besöksstatistik och vidarebefordrar i detta sammanhang IP-adresser till Google Analytics. Google kan avslöja informationen till tredje part där det krävs enligt lag eller till tredje part som utför uppgifter åt dem. Sekretesspolicyn för Google Analytics accepteras genom att besöka kandii.se och visas på www.google.com/privacy.html. Förutom i ovanstående fall vidarebefordrar kandii.se inte data om den enskilda kundens användning av tjänsterna på kandii.se.

Som registrerad hos AUCD ApS har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har även rätt till insyn i vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i samband med detta riktas till AUCD ApS via e-post [email protected]

Data ansvarig för information på kandii.se är Theresa Bosse Jensen.

Tillgång till information:

Du kan alltid ändra dina kontouppgifter, inklusive ange om du vill att vi ska kontakta dig i samband med erbjudanden om varor eller tjänster eller avregistrera dig från nyhetsbrevet.

Du kan också få reda på vilka uppgifter vi har registrerat om dig. Om du vill få en kopia av denna information, vänligen skriv till oss på [email protected]

Var din personliga information lagras:

Personuppgifterna lagras på servrar i Danmark. Vissa personuppgifter administreras av en tredje part (databehandlare), som lagrar och behandlar personuppgifter på uppdrag av kandii.se i enlighet med denna datapolicy och tillämplig lagstiftning om skydd av personuppgifter.

Vi lagrar endast personuppgifterna så länge det är nödvändigt i förhållande till de angivna ändamålen ovan.

Cookies:

Utöver den information som du anger i samband med köp, prenumerationer på nyhetsbrev och andra tjänster, använder kandii.se cookies.

Om du inte vill att kandii.se ska identifiera din dator, mobil etc. med hjälp av cookies, kan du avvisa cookies på din dator genom att ändra inställningarna i din webbläsare. Var du hittar inställningarna beror på vilken webbläsare du använder. Du ska dock vara medveten om, att om du gör det finns det många funktioner och tjänster som du inte kan använda eftersom de förutsätter att hemsidan kan komma ihåg de val du gör.

För varje besök på webbplatsen – oavsett förekomsten av en cookie – registrerar vi användarens typ av webbläsare, operativsystem, värd och webbadresser på de sidor som åtkomst önskas. Dessa uppgifter används i en heltäckande och anonym form för statistisk analys av den allmänna användningen av webbplatsen.

Du kan läsa mer om vår användning av cookies på kandii.se i vår cookiepolicy.

Kontakta, ändra och uppdatera personuppgiftspolicyn:

Kandii.se åtar sig att fortlöpande uppfylla lagkraven för integritetsskydd.

Om du har frågor eller kommentarer om vår datapolicy, eller om hur vi använder dina personuppgifter, kan du kontakta oss på [email protected]

Överklaganderätt:

Om du vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta [email protected]

Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål på en produkt eller tjänst som köpts av oss till den danska konkurrens- och konsumentstyrelsens Center for Klagomålslösning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, om förutsättningarna för detta är uppfyllda. Du kan också klaga till Center for Complaint Resolution via www.forbrug.dk.

Du kan också välja att använda EU-kommissionens onlineklagomålsportal för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du bor i ett annat EU-land än Danmark, men har handlat hos oss. Ditt klagomål kan lämnas in på ec.europa.eu/odr. Kom ihåg att ange vår e-postadress ([email protected]) tillsammans med ditt klagomål.