Handelsvillkor

Känn dig trygg och ha en bra upplevelse att handla online på kandii.dk.

Innehåll

Här kan du läsa våra försäljnings- och leveransvillkor, som gäller för alla dina köp av varor på Kandii. Du uppmanas därför att läsa igenom villkoren noggrant så att du känner till dina rättigheter och skyldigheter innan du köper varor från oss. Vid varje köp ber vi dig att acceptera handelsvillkoren.

När du handlar hos oss omfattas alla transaktioner av dansk lagstiftning. Därför avgörs alla avvikelser av de vanliga danska domstolarna eller relevanta besvärsnämnder.

Kandii ägs och drivs av:
Active Unicorns Creative Dreams ApS
CVR: 38422847
Solrød Center 68, kld.
2680 Solrød Strand
E-post: kundeservice@kandii.dk
Telefon: 3111 2700

Laglig adress:
Koglevej 19
2680 Solrød Strand
Danmark

Beställning och betalning

Vi har öppet 24 timmar om dygnet i webshopen, och därför kan du alltid handla hos oss. Men under korta perioder kan vissa delar av webbplatsen vara otillgängliga på grund av underhåll.

För att handla på kandii.dk måste du antingen vara 18 år eller ha laglig rätt att göra ett köp, till exempel i form av godkännande från din vårdnadshavare.

Priser

Alla priser är inkl. 25% dansk moms och i dansk valuta.

Beställa produkter

  1. Hitta de saker du vill köpa och lägg dem i korgen.
  2. Välj "Visa varukorg".
  3. Välj "Gå till kassan"
  4. Ange personuppgifter och välj var du vill ha paketet levererat.
  5. Välj fraktsätt.
  6. Välj betalsätt.
  7. Godkänn beställningen.
  8. Vi skickar dig en orderbekräftelse via e-post.

Kvitto för mottagande av order och orderbekräftelse

När du har beställt en vara får du en orderbekräftelse via e-post. Denna orderbekräftelse är också ditt kvitto på köpet.

Beställningar gjorda på vardagar (måndag till fredag) innan 10.00 behandlas samma dag.

Beställningar gjorda på fredag ​​efter kl 10.00, lördag, söndag och allmänna helgdagar behandlas nästa arbetsdag.

Betalning med kreditkort:

I butiken kan du betala med följande betalkort:

VISA | VISA/Dankort | VISA Electron | VISA debitering

MasterCard | MasterCard debet

Maestro

Andra betalningssätt:

MobilePay

Du kan även välja att betala med MobilePay. MobilePay är betalning via din smartphone. Om du vill betala med MobilePay måste du installera appen på din telefon och lägga till ett betalkort till den.

ViaBill

Du kan välja att betala med ViaBill och därmed få din betalning uppdelad eller uppskjuten under en viss tid. Avtalet om återbetalning ingås direkt mellan kunden och ViaBill.

Leverans- och fraktpriser

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över DKK 499 med vår standardleverans till GLS paketbutik i Danmark (förutom Färöarna). Vi använder GLS för alla leveranser.

Beställningar på vardagar (måndag till fredag) innan 10.00 skickas samma dag, med beräknad ankomst 1-2 arbetsdagar (måndag till fredag) i Danmark, leverans Färöarna ser förväntad leveranstid i priserna.

  • Leverans till GLS paketbutik 39 DKK (fri frakt vid köp över 499 DKK)
  • Leverans till privat adress 59 DKK
  • Leverans till Färöarna 299 DKK (fri frakt vid köp över 3 000 DKK) förväntad leveranstid 4-9 arbetsdagar (måndag till fredag)
  • Leverans till Sverige till GLS Pakkeshop 69 DKK (fri frakt vid köp över 799 DKK)

Hämta din beställning på vårt lager i Solrød 0 DKK

Du kan hämta beställningar i Solrød alla vardagar (måndag till fredag) mellan 10.00 och 14.00. Om du beställer efter 10.00 så kontakta gärna lagret på tel.: 31112700 och säg att du har lagt en beställning så att den är klar när du kommer.

GLS paketbutik: Få paketet skickat med GLS och hämta ditt paket i någon av de många Paketbutikerna. Du väljer den Paketbutik som passar dig bäst. När paketet är på väg till den Paketshop du valt får du ett e-postmeddelande och ev. ett sms om att ditt paket är på väg till butiken. Ta med paketets ID och fotolegitimation när du hämtar paketet. GLS Privatpaket: Leverans av privatpaket sker med GLS vardagar (måndag till fredag) mellan kl. 8.00-16.00. Om du inte är hemma för att ta emot paketet tas paketet med dig och levereras istället till en paketbutik där paketet kan hämtas. GLS lägger en lapp i brevlådan och skickar ett sms till dig med var du kan hämta paketet.

Outlösta paket

Paket som inte hämtas ut i paketbutiken returneras efter 7 dagar. Detta är standard för GLS och kan inte ändras av Kandii. Produkterna kommer att krediteras och beloppet återbetalas - observera dock att du fortfarande måste betala frakten. Därför är det återbetalade beloppet det totala orderbeloppet, minus ditt pris för frakt.

Ångerrätt

När du handlar hos Kandii har du 14 dagars ångerrätt från den dag du tar emot varan.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du;

  1. har fått din vara
  2. tar den sista varan i fysisk besittning vid överenskommelse om flera olika varor som beställs i en beställning och levereras individuellt
  3. får den sista delen eller den sista delen i fysisk besittning vid avtal om leverans av en produkt som består av flera partier eller delar

Om du ångrar ditt köp måste du inom 14 dagar från mottagandet meddela oss att du vill ångra ditt köp. Meddelandet ska lämnas genom att kontakta oss på kundeservice@kandii.dk . I ditt meddelande måste du tydligt göra oss uppmärksamma på att du vill utnyttja din ångerrätt.

Du kan inte ångra det genom att helt enkelt vägra att ta emot varan utan att tydligt meddela oss detta samtidigt.

Lämna tillbaka

Varorna och dokumentationen returneras till:

Kandii
Att. Lämna tillbaka
Solrød Center 68a kl
2860 Solrød Strand

Det är viktigt att du ser till att varorna är ordentligt inslagna när du returnerar dem, då du själv ansvarar för varorna tills vi tar emot dem. Spara därför fraktkvittot och ev spåra och spåra nummer. Du måste själv stå för kostnaderna vid retur av varan när du ångrar dig.

Det finns 14 dagars ångerrätt på varorna, räknat från den dag de tas emot. Om du väljer att ångra ett köp, returnerar du helt enkelt varan i samma skick och kvantitet som du fick den.

Produkter kan inte returneras om de har använts. När varan har returnerats och godkänts återbetalas köpeskillingen till ditt konto inom några dagar.

Speciellt i samband med buntar:
Produkter köpta som en del av ett paket måste returneras tillsammans. Det vill säga, du kan inte behålla en enskild produkt från ett paket och returnera resten. Paket måste ses som och behandlas som en enhetlig produkt. Produkter som läggs till som "gratis" i samband med köp av ett paket måste fortfarande returneras, eftersom de är en integrerad del av paketet.

Viktigt: Vi förväntar oss att du skickar varorna så snart som möjligt efter att du har meddelat avbokning och senast 14 dagar efter det.

Obs: Vi tar inte emot paket skickade av postförskott eller paket utan distribution (vi hämtar inte paket från paketbutiker)

Om du vill returnera en eller flera produkter kan du använda vår returportal här , som kostar 39 kr

Företagskunder

För företagskunder finns ingen ångerrätt, om inte annat skriftligen avtalats. Företagskunder betraktas som privata företag, offentliga institutioner, föreningar, stiftelser och fristående institutioner.

Varans skick när du skickar tillbaka den

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Du kan med andra ord se produkten på samma sätt som om du sett den i en fysisk butik. Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde . För att få tillbaka hela köpesumman måste du alltså göra detsamma som du kan i en fysisk butik. Du kan inspektera produkten, men inte använda den faktiskt.

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp återbetalar vi det belopp du betalat till oss. Vid en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta att dras av från köpeskillingen.

Om du utövar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som tagits emot från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra kostnader till följd av ditt eget val av en annan leveransmetod än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och i alla händelser senast 14 dagar från det datum då vi fick meddelande om ditt beslut att frånträda detta avtal. Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess.

Om du ångrar köpet ska varan skickas till:

Kandii
Solrød Center 68a kl
2680 Solrød Strand

Du kan även ångra köpet genom att lämna det personligen till ovanstående adress, efter överenskommelse i förväg.

Notera! Vi tar inte emot paket skickade av postförskott.

Vad ska jag skicka tillbaka?

Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen.

Expeditionen går snabbare om du kontaktar oss förbi maila kundeservice@kandii.dk innan du returnerar produkterna eller använder vår returportal .

Användning av returetikett

Om du väljer att använda den bifogade returetiketten kommer priset för frakt, 39 DKK, att dras av från returbeloppet för din beställning.

Reklamationsrätt och garanti

När du handlar på kandii.dk har du 24 månaders reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel.

När det är fel på en vara kan du antingen få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset sänkt, beroende på den specifika situationen.

Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadevållande beteende. Det är därför nödvändigt att du följer den bifogade bruksanvisningen, tvättråden och andra instruktioner som vägleder korrekt användning och underhåll av produkten. Om en produkt inte följer instruktionerna kommer det att uppfattas som felaktig användning eller annat olämpligt beteende och därför omfattas produkten inte av reklamationsrätten.

Om du får en produkt som du anser är kvalificerad för ett klagomål, vänligen kontakta oss på kundeservice@kandii.dk . Kontakta oss innan du skickar tillbaka en vara.

Hur snart ska jag annonsera?

Du måste annonsera inom "skälig tid" efter att du upptäckt att varan saknas. Om du klagar inom två månader efter att felet upptäckts kommer reklamationen alltid att ske i rätt tid.

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi givetvis dina (rimliga) fraktkostnader.

Vi behöver följande information när du skickar varan till oss

Vid retur av varan, vänligen ange problemet så utförligt som möjligt. Det är inget krav men det underlättar handläggningen av ärendet och minimerar handläggningstiden för klagomålet.

Varan skickas till:

Kandii
Solrød Center 68, kld.
2680 Solrød Strand

Notera! Vi tar inte emot paket skickade av postförskott eller paket utan distribution. (vi hämtar inte paket från paketbutiker)

Tänk på att varan alltid ska skickas tillbaka i rätt förpackning, och kom ihåg att få ett kvitto för sändning så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

Vad vi gör med dina personuppgifter (personuppgiftspolicy)

Genom att använda denna webbplats accepterar du att vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med datapolicyn nedan. Kandii respekterar till fullo alla förfrågningar om konfidentialitet för personlig information som lämnas online, och vi är medvetna om behovet av lämpligt skydd och korrekt behandling av all personlig information som vi får. Om du inte kan acceptera datapolicyn, vänligen avstå från att använda denna webbplats.

Vilka personuppgifter samlar vi in ​​och behandlar?

Som en allmän regel kan du komma åt webbplatsen utan att berätta vem du är eller på annat sätt lämna personlig information om dig själv. Kandii behöver dock viss personlig information för att kunna göra affärer med dig och tillhandahålla nyheter och andra tjänster till dig.

För att du ska kunna ingå ett avtal med oss ​​behöver vi följande information:

namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress
CVR-nummer (om du agerar som företag)

kandii.dk samlar in och behandlar information om dig när du:

  • Betalar inköp
  • Tillhandahåller kontoinformation i samband med att du skapar eller gör ändringar i ditt användarkonto hos oss för att kunna använda vissa tjänster, t.ex. när du skapar en profil och anmäler dig till nyhetsbrevet.
  • Skicka in en förfrågan, klagomål eller ge oss feedback; eller
  • på annat sätt lämna personuppgifter till oss via webbplatsen eller på annat sätt.

Kandii samlar endast in de personuppgifter som är nödvändiga för att tillhandahålla den tjänst som du begär. Personuppgifterna registreras hos Kandii och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas. När personuppgifter samlas in via vår webbplats säkerställer vi att det alltid sker genom att ge ditt uttryckliga samtycke, så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför.

Kandii använder ePay för att hantera onlineköp och lagrar inte själv information om betalningsmedel, t.ex. kortnummer på betalkort, bankkontonummer eller liknande.

Vi lagrar inte kundinformation krypterad.

Vi överför inte kundinformation krypterad.

Konton som skapats i samband med handel på webbplatsen raderas automatiskt efter 1 års inaktivitet räknat från senaste inloggningen. Uppgifter som lämnas i samband med beställningar lagras i upp till 5 år, varefter uppgifterna anonymiseras.

Till vem vi vidarebefordrar personuppgifter

Personuppgifter som lämnas på Kandii lämnas endast vidare till:

  • Utvalda och pålitliga tredje parter som kan använda dina personuppgifter för att leverera varor eller tjänster som du har beställt;
  • och affärspartners för att registrera och underhålla ditt användarkonto.

Vidare vidarebefordrar Kandii endast personuppgifter till andra, t.ex. missbruksregister i enlighet med gällande lag, om kunden i fråga ägnar sig åt missbruk eller bedrägerier mot Kandii.

Registrering av personuppgifter och personligt identifierbar information är nödvändig för att analysera hur användare använder kandii.dk via Google Analytics. För att kunna vidareutveckla och förbättra kandii.dk för vi statistik över hur användarna använder sidorna. Statistiken används uteslutande i sammanfattad form, t.ex. för att se vilka sidor och webbläsare våra kunder använder mest. Kandii använder även Google Analytics för att samla in besöksstatistik och vidarebefordrar i detta sammanhang IP-adresser till Google Analytics. Google kan komma att vidarebefordra informationen till tredje part där lagen kräver detta, eller till tredje part som utför uppgifter åt dem. Sekretessvillkoren för Google Analytics accepteras när du besöker kandii.dk och visas på www.google.com/privacy.html . Förutom i ovanstående fall förmedlar inte Kandii data om den enskilda kundens användning av tjänsterna på Kandii.

Som registrerad hos Kandii har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har även rätt att ta del av vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i samband med detta ska riktas till Kandii via e-post info@kandii.dk .

Personuppgiftsansvarig för information om Kandii är Theresa Bosse Jensen.

Tillgång till information

Du kan alltid ändra dina kontouppgifter, inklusive ange om du vill att vi ska kontakta dig i samband med erbjudanden om varor eller tjänster eller avregistrera dig från nyhetsbrevet.

Du kan också få veta vilka uppgifter vi har registrerat om dig. Om du vill få en kopia av denna information måste du skriva till oss på adressen info@kandii.dk

Var dina personuppgifter lagras

Personuppgifterna lagras på servrar i Danmark. Vissa personuppgifter administreras av en tredje part (databehandlare) som lagrar och behandlar personuppgifter på kandii.dk:s vägnar i enlighet med denna datapolicy och gällande lagstiftning om skydd av personuppgifter.

Vi lagrar endast personuppgifterna så länge det är nödvändigt i förhållande till de angivna ändamålen ovan.

Småkakor

Utöver den information du själv anger i samband med köp, prenumeration på nyhetsbrevet och andra tjänster, använder kandii.dk cookies.

Om du inte vill att kandii.dk ska identifiera din dator, mobil etc. med hjälp av cookies, kan du avvisa cookies på din dator genom att ändra inställningarna i din webbläsare. Var du hittar inställningarna beror på vilken webbläsare du använder. Du bör dock vara medveten om att om du gör det så finns det många funktioner och tjänster du inte kan använda eftersom de kräver att webbplatsen kommer ihåg de val du gör.

För varje besök på webbplatsen – oavsett närvaron av en cookie – registrerar vi användarens typ av webbläsare, operativsystem, värd (värd) och webbadresser för de sidor som åtkomst önskas. Dessa uppgifter används i en kollektiv och anonym form för statistisk analys av den allmänna användningen av webbplatsen.

Du kan läsa mer om vår användning av cookies på kandii.dk i vår cookiepolicy

Kontakt, ändring och uppdatering av personuppgiftspolicyn

Kandii åtar sig att fortlöpande uppfylla lagkraven för integritetsskydd.

Om du har frågor eller kommentarer om vår datapolicy eller hur vi använder dina personuppgifter kan du kontakta oss på info@kandii.dk

Tillgång till klagomål

Om du vill klaga på ditt köp måste du kontakta kundeservice@kandii.dk .

Om vi ​​inte kan hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål på en produkt eller tjänst som köpts av oss till den danska konkurrens- och konsumentmyndighetens Center for Klagomålslösning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, om villkoren är uppfyllda. Du kan också klaga till Center for Complaint Resolution via www.forbrug.dk .

Du kan också välja att använda EU-kommissionens onlineklagomålsportal för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du bor i ett annat EU-land än Danmark, men har handlat hos oss. Ditt klagomål kan lämnas in på ec.europa.eu/odr . Kom ihåg att ange vår e-postadress ( info@kandii.dk ) tillsammans med ditt klagomål.

Lämna tillbaka

Om du ångrar köpet ska varorna returneras till:

Kandii
Solrød Center 68a kl
2680 Solrød Strand

När du skickar tillbaka ett paket till oss ska du bifoga en lapp med ditt ordernummer. och skriv vad du vill få ut av returen - då går expeditionen snabbast.

Observera att vi inte hämtar paket från paketbutiker. Vi rekommenderar därför att du köper en paketetikett genom vår returportal -> Klicka här

Du måste skicka tillbaka din beställning till oss utan onödigt dröjsmål, och senast 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Du ska stå för de direkta kostnaderna i samband med returfrakten av varan. Du bär risken för varorna från tidpunkten för leverans av varorna. Spara därför fraktkvittot och ev spåra och spåra nummer.

Varan ska vara oanvänd och i originalförpackningen, så för att vara säker på att få tillbaka alla pengarna rekommenderas att varan returneras i originalförpackningen.

Observera att vi strävar efter att behandla din retur inom 5 arbetsdagar (måndag till fredag) efter att vi mottagit paketet. Om varan är prövad, utöver vad som beskrivs i våra övriga handelsvillkor, betraktar vi den som använd, vilket innebär att Kandii enligt lagen kan vägra att återbetala alla pengar vid distanshandel, men vi kommer att arbeta med kunden för att hitta ett rimligt återbetalningsbelopp. Detta gäller endast om varan inte har samma värde som vid mottagandet och Kandii kan därför inte sälja varan som ny och till ett nytt pris.